2014. október 20., hétfő

Double Header használata DigiTrains-ben

Double Header

Az 1.9 verzió egyik újdonsága egy olyan Double Header kezelés, amit más hasonló alkalmazások nem tudnak jelenleg a piacon. 




Az angol a Double Header kifejezést használja arra, amikor két mozdony húz egy szerelvényt. Ezt a modellezésben eddig csak úgy tudtuk megtenni, ha a digitális központunk rendelkezett ezzel a funkcióval (pl.: Lenz központ), vagy a két mozdonyt ugyanarra a címre állítottuk. 



A DigiTrains olyan új funkcióval bővült, melynek segítségével a Double Header szerkesztésénél amellett, hogy kiválaszthatjuk melyik két mozdonyt párosítjuk, bepipálhatjuk, hogy a központunk támogatja-e a Double Header funkciót.



Amennyiben nem támogatja, akkor a DigiTrains automatikusan mindkét mozdonynak ki fogja küldeni a sebességparancsot, bármelyiket is vezéreljük a kettő közül. A mozdonyok irány és funkció beállításai azonban egyedileg állíthatóak, így megoldható, hogy a két mozdonyt bármilyen irányból összekapcsolhatjuk. Továbbá élethűen állhatunk rá egyikkel a másikra, majd ha összekapcsolódtak akkor a Double Header aktiválásával szinkronban mozoghatunk vele - csak egy pipa. A két mozdony mozgási paramétereit természetesen egyformára kell beállítani, tehát azonos sebességlépcsőnél azonos valós sebességgel is kell haladniuk. 



A jövőben tehát akár Roco booster + Multimaus központtal is használhatjuk a Double Header funkciót, annak ellenére hogy az gyárilag nem támogatja.

Double Header használata DigiTrain-ben: 
1. Válasszuk ki az egyik mozdonyt a mozdonykönyvtárban
2. Lépjünk be mozdony beállításai menübe (mozdonykép melletti szerszámos ikon)
3. Válasszuk a Double Header menüt
4. Pipáljuk be, hogy a központunk támogatja-e a double header-t
5. Érintsük meg azt a modzonyt amelyikkel párosítani szeretnénk az aktuálisat
6. Menjünk vissza a mozdonyvezetés menübe és adjunk sebességparancsot. Mindkét mozdony el fog indulni.

A Double Header meszüntetéséhez ismételjük meg a fenti 1-4. lépéseket, majd érintsük meg azt a mozdonyt amelyen egy pipát látunk, ez ugyanis az aktuálisan párosított mozdony.

2 megjegyzés:

  1. Ha jól értem, ez nem más, mint a Basic Consisting.

    "A jövőben tehát akár Roco booster + Multimaus központtal is használhatjuk a Double Header funkciót, annak ellenére hogy az gyárilag nem támogatja."

    Tekintve, hogy a Basic Consisting alapvetően nem a vezérlő, hanem a központ feladata, ez azt is jelenti, hogy ha a DigiTrain alól egy másik eszköz "ellopja" az előfogat egyik gépét, akkor a DigiTrain elcsípi az ellopott gép sebességparancsait, és kiadja az előfogat másik felének?

    VálaszTörlés
  2. Mivel a DigiTrains nem mint központ működik, nem fog ilyet csinálni.

    A központtól kapott megváltozott mozdony információ parancsot meg fogja kapni, de felülbírálni nem fogja. Viszont ha a felhasználó a DigiTrains-en nyom sebességparancsot az természetesen újra felülbírálja a korábban más által kiadott parancsot.

    Tapasztalataim szerint azonban nem életszerű, hogy ilyen történik. Úgy értem minden mozdonyvezető egy adott mozdonyt irányít, és nem "lopja" el másét. Tudnál konkrét példát mondani, hogy az általad említett példa szándékosság nélkül, hogyan fordulhat elő?

    Ne feledd, hogy ez a funkció arra hívatott, hogy ha a központ nem támogatja ezt a funkciót, de valaki otthon a kis terepasztalán szeretne két V43-mal húzni egy szerelvényt akkor az megtehesse anélkül, hogy a központját le kéne cserélni.

    Akit zavar, hogy valaki szándékosan "ellophatja" az egyik mozdonyát, és erre reális esély is van hogy megtörténjen (tehát pl. egy nagy asztalon sokan játszanak egyszerre) annak bizony be kell ruháznia egy consist-ot támogató központra.

    VálaszTörlés